‘Ulaşılabilir İstanbul’ proje tanıtım toplantısında konuşan İmamoğlu’nun açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
- Uzmanlık ve liyakatin en üst düzeyde tutulması gereken konuların başında ulaşım geliyor. Uzun yıllar ne yazık ki siyasi yönelmeler ya da gruplandırmalar kadroların liyakatten ziyade liyakatsiz ellerde yapılan birçok müdahale faydadan çok bu şehre zarar vermiştir. İstanbul ulaşımında çığır aştığımızı düşünüyorum. Yaptığımız ve yapacağımız yatırımların kıymeti önümüzdeki yıllarda çok daha iyi anlaşılacaktır.
- Geçtiğimiz beş yıl içerisinde neler yaptığımızı ve önümüzdeki yıllarda hayata geçireceğimiz projeleri sizlerle paylaşacağım ama önce nasıl bir ulaşım aldık kimlerle ve nelerle mücadele etmek zorunda kaldık ve kalıyoruz hatırlatmak durumundayım. Günü kurtarmaya yönelik uygulamalarla keşmekeş olmuş bir İstanbul ulaşım sürecini teslim aldık. Toplu ulaşımın bir kamu hizmeti olduğunu unutmuşlardı.
- Köklü kurumları gözden çıkarma noktasındaydılar. Ulaşım esnafımızı yalnızlığa terk etmiş bir anlayıştan devraldık İstanbul’u Türkiye’nin ekonomik sıkıntılarına göre ulaşım esnafını perişan etmiş ve onlara bir zam vermeyi bile seçimdir diyerek sıkıntıya sokmuş, derin bir kalitesiz araç sürecini var etmişlerdir.
- İstanbul trafiği bizim dönemimize kadar hep geriye gitmiştir. 2019 yılında uluslararası endekslere göre İstanbul Avrupa’nın trafiği en yoğun kendidir. Aynı endekse baktığımızda 2023’te İstanbul’un trafik yoğunluğunda 34’üncü sıraya kadar gerilediğini görüyoruz. Yakın zamanda açılacak metro hatlarımızla ve güçlendirilmiş toplu taşımamızla trafik yoğunluğu sıralamasında inşallah daha gerilere, sürdürülebilir kentler sıralamasında sıralamamızı inşallah daha yukarılara çıkaracağız.
- Göreve geldiğimizde “Bitiriyoruz” dedikleri metroların inşaatları büyük oranda yüzde 1 ile 4 seviyesindeydi. Bunların henüz şantiyesi yoktu. Bazılarının güncel projesi sadece kağıt üzerinde bir ihaleden ibarettir. “Açtık” diye reklamını yaptıkları hatların birçoğunun yarısı bile tamamlanmamıştı.