Hüseyin Cimşit'in Danıştay Başkanlığına yazdığı dilekçe şöyle:
DANIŞTAY BAŞKANLIĞINA 20.3.2023
YÜRÜTMENİN DURDURULMASI TALEPLİDİR
ANKARA
Davacı: Av. Hüseyin CİMŞİT [16677-76983-12094] UETS Samsun Barosu 1767
Adres: İstasyon Mah. Abdülhak Hamit Cad. 24/5 İlkadım-SAMSUN
Tel: 05322551483
Davalı: T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI Detsisi No:24301012
Adres: Beştepe-ANKARA
Konu: 10.3.2023 tarih ve 32128 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 10.3.2023 tarih ve 2023/121 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin “Seçimlerin yenilenmesi kararının” yürütmesinin durdurulması ve iptali talebi hakkında
AÇIKLAMALAR:
- T.C. Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanlığı internet sitesinde “Biraz önce, anayasamızın 116. maddesinin verdiği yetkiyle, 18 Haziran 2023 tarihinde yapılması gereken cumhurbaşkanı ve milletvekili seçimlerinin 14 Mayıs’ta yenilenmesi kararını imzalamış bulunuyorum” beyanı ile aslında seçimlerin yenilenmesine değil seçim tarihinin değiştirilmesine karar vermiştir. Kendisinin seçim tarihinin değiştirilmesi konusunda böyle bir yetkisi Anayasa’nın 116.maddesinde yoktur. Şöyle ki;
- Seçimlerin yenilenmesi sıfır gerekçe ile ve de keyfi olarak yapılamaz. Seçim tarihi de keyfi olarak değiştirilemez. Nitekim 2. Kez Cumhurbaşkanı seçilmeden önce kendisinin verdiği ve de arşivlerde de bulunan beyanları ile “seçimlerin yenilenmesi ancak parlamentonun kararı ile olur” demiştir. Cumhurbaşkanının beyanatı cumhurbaşkanını kesin olarak bağlar. Cumhurbaşkanı yalan söyleyemez. Yeminine sadık kalmak zorundadır.
- 2018 yılı Haziran ayında yapılan seçimler, bir hükümet kurmaya elverişli olmasaydı, o durumda cumhurbaşkanı seçimlerin yenilenmesine karar verebilirdi. Normal seçim zamanı olan 2023 yılı Haziran ayı 18. ya da 25. gününde yapılacak seçimlerin 5 hafta önceye alınmasının adı Türkçe dilinde ve hukuk dilinde “SEÇİMLERİN YENİLENMESİ” değil “SEÇİM TARİHİNİN KEYFİ OLARAK DEĞİŞTİRİLMESİDİR”. Bunu anlamak ve bilmek için sadece okur yazar olmak yeterlidir.
- 5237 sayılı TCK nun 257.maddesi idarenin keyfi karar almasını görevi kötüye kullanmak olarak nitelemektedir. Cumhurbaşkanı bu tanımdan bağışık değildir. Keyfi kararlar alamaz. Yargı, DANIŞTAY buna DUR demek zorundadır.
- Anayasa 116.maddesinin 1.bendi olmadığı taktirde, 116.maddeinin 2.bendinde yazılan “Cumhurbaşkanının seçimlerin yenilenmesine karar vermesi halinde, Türkiye Büyük Millet Meclisi genel seçimi ile Cumhurbaşkanlığı seçimi birlikte yapılır.“cümlesi “Cumhurbaşkanı canı istediği zaman keyfi olarak seçim tarihini değiştirebilir” anlamını taşımamaktadır. Böyle bir çıkarım hukukun katledilmesi ile eşdeğerdir. Padişahlıktan bile kötüdür.
SONUÇ VE TALEBİM:
Anayasa’nın ihlalinin önlenmesi, devlet işleyişinde ve hükümet edilmesinde keyfiliğin önlenmesi için 10.3.2023 tarih ve 32128 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 10.3.2023 tarih ve 2023/121 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin “Seçimlerin yenilenmesi kararının” yürütmesinin durdurulması ve iptaline karar verilmesini arz ve talep ederim.
Saygılarımla
Av. Hüseyin CİMŞİT
Samsun