Yabancı markalar Türkiye stratejisini gözden geçiriyor

On­line alışverişlere geti­rilen düzenleme sonra­sı Ni­ke, online alışverişleri askıya almıştı. Sektör temcileri yeni markalardan da benzer hamleler bekliyor.

Ticaret Bakanlığı, hızla artan mikro ithalatı kontrol altına almak amacıyla yeni bir düzenleme­ye gitmiş, yurtdışı alışverişle­rinde hem vergi oranları de­ğiştirilmiş hem de hızlı kargo muafiyet bedeli 150 eurodan 30 euroya düşürülmüştü.

Dünya gazetesinden Nurdoğan Ergün'ün aktardığına göre düzenleme sonra­sı, yabancı markaların Türkiye stratejilerini gözden geçirme­ye başladığı belirtildi.

Nike başlattı...

Ye­ni düzenlemeye karşı ilk hamle ABD merkezli spor giyim mar­kası Nike firmasından gelmişti. Marka, geçen hafta Türkiye’de online satışları askıya aldığını duyurup, gümrük mevzuatında yapılan son değişikliklerin ka­rarda etkili olduğu ve bu deği­şikliklerin alışveriş deneyimi­ne etkisinin incelendiğini bil­dirmişti. İdeaSoft’un kurucu ortağı ve TOBB E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, “Nike’ın Türkiye siparişlerini askıya alması, bu düzenleme­lerin global markaların Tür­kiye stratejileri üzerinde yeni düzenlemelere gideceğini gös­teriyor” dedi. Başka markala­rın da bu tür stratejik hamleler yapabileceği ihtimaline dikkat çeken Özkara, bu dönemde yer­li markalar için fırsat olabilece­ğini de işaret etti.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

Harvard, Trump'a dava açtı: 'Üniversite bağımsızlığını teslim etmeyecek'
Naci Görür'den Kütahya depremine ilişkin açıklama
Araştırma yapıldı: Boykot işe yaradı mı?
İmamoğlu protestoları: Bursa'da tahliyeler var
Kanal İstanbul'la ilgili bilirkişi raporu: Kamu yararı yok, içme suyu kaynağı devre dışı kalacak