Rötar yapan havayolu şirketleri yolculara tazminat ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün yönetmelikte yaptığı değişiklikle, rötar yapan havayolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'te yaptığı değişiklik Resmi Gazete’de yayımlandı.

Buna göre; uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle tehir edilmesi ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde, havayolu şirketi belirlenen ücretleri yolcuya ödeyecek.

Yolculara iç hat uçuşlar için 100 euro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına 1500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 euro, 1500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 euro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 euro tazminat tutarı belirlendi.

Tazminat alacaklarının TL cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

Ertuğrul Özkök: Her 10 Türk’ten kaçı “Erdoğan dönemi devam etmeli” diyor
Silivri’de tutuklu bulunan İstanbul Planlama Ajansı (İPA) Başkanı Buğra Gökçe yazdı: Serenad
Cami yapımı seçim malzemesi oldu! Sandık gitti inşaat durdu
İsrailli bakanın korkunç 'toplama kampı' planı: Giriş var, çıkış yok
Türkiye'nin doğurganlık hızı, dünya ortalamasının altında