TBMM Deprem Araştırma Komisyonu, hazırladığı raporda olası İstanbul depremine ilişkin çarpıcı tespitler yaptı. Hürriyet'ten Umut Erdem'in haberine göre 2021 Temmuz tarihli yaklaşık 600 sayfalık raporda, İstanbul’a ilişkin özetle şu tespit ve çalışmalara yer verildi:
* “Akdeniz’de ve Marmara Denizi’nde oluşabilecek Mw 7 büyüklüğünün üzerindeki bir depremin tsunamiye sebep olma ihtimali yüzde 10 civarındadır.
* İstanbul'da olası Mw 7.5 büyüklüğündeki bir deprem 90 -120 milyar TL civarında bir zarara sebep olacağı tahminleri yer almakta. İstanbul’daki binaların yüzde 15’i risk altında.
* İki boğaz köprüsünde depreme karşı güçlendirme çalışmaları yapıldı. 15 Temmuz Şehitleri Köprüsü’nde askı halatlarının değişimi, çelik kulelerin ve tabliyenin güçlendirilmesi, pandül mesnetlerin değişimi, tabliyedeki yorgunluk çatlaklarının giderilmesi, semer bölgesi ana kablolarının güçlendirilmesi, genleşme derzi montajı, kule yanları yaya yolu genişleyen kısmın tamiri ile semer bölgesi ana kablo takviye halatlarına titreşim önleyici damper montajı çalışmaları yapıldı. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde ana halat kablo muayenesi, pandül mesnetlerin değişimi, ankraj odasına nem giderici sistemlerin monte edilmesi, ankraj drenaj tünelleri, tabliye yorgunluk çatlakları tamiri, genleşme derzinin tamir edilmesi ile 2 asansörün yenilenmesi çalışmaları yapıldı.
* İstanbul’da yaklaşık 340 milyar TL civarında sigortalı değer olması sebebiyle olası İstanbul depremi düşünülerek daha önce 25 milyar olan DASK’ın ödeme gücü uluslararası reasürans piyasalarından alınan koruma ile 2020-2021 için 40 milyara çıkarılmıştır.
* Deprem sonrasında kullanılacak kesintisiz ve güvenli haberleşmeyle ilgili çalışmalar, AFAD ve BTK koordinasyonunda Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone ile ortak yürütülmekte. AFAD deprem senaryosunda, özellikle beklenen İstanbul depremi ele alındığında iletişim operatörleri için en büyük risk olarak haberleşme şebekelerindeki trafiğin 50 - 60 kat artması, deprem sonrası oluşabilecek yapısal hasar, uzun ve belirsiz süreli elektrik kesintileri ve toplanma alanlarında oluşabilecek aşırı Trafik yoğunluğu görülmekte.