RTÜK'ün, daha önce yayın durdurma cezası verdiği Kızılcık Şerbeti'nde bölüm içerisinde birden çok aynı deterjan markasının reklamını yaptığı gerekçesiyle Show TV'ye idari para cezası vermesinin yankısı sürerken, RTÜK reklamları daha sık denetleme kararı aldı.
RTÜK üyesi İlhan Taşçı Kızılcık Şerbeti'ne verilen cezayı duyururken "Niyet ceza olunca bazen kahve bazen deterjan bazen de yumuşatıcı bahane oluyor" demişti.
RTÜK'ten yapılan açıklamada, mevzuatta yer alan hükümlerin ihlal edildiğinin görüldüğü kaydedildi.
Açıklamada, "Radyo ve Televizyon Üst Kurulu olarak 6112 sayılı Kanun'a aykırılık teşkil eden ticari iletişim yayınlarıyla ilgili tüm iyi niyetli uyarılarımızı zaman zaman gerek basın açıklamaları gerekse ikili görüşmeler yoluyla yapsak da yayıncılarımızın bu konuda gerekli özeni göstermedikle Reklam yayınları esnasında ses seviyelerinin artırılması ve gizli reklam uygulaması gibi ihlallerin de tespit edildiği bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:ri belirlenmiştir." ifadelerine yer verildi.
1 saatte yayınlanabilecek azami reklam süresi 12 dakika
Yayınlarda 1 saatlik zaman diliminde yayınlanabilecek azami reklam süresinin 12 dakika olduğuna dikkat çekilen açıklamada, bazı medya hizmet sağlayıcılarının bu süreyi aşarak hem rekabet ortamını zedelediği hem de kurallara uygun hareket eden muadillerine karşı haksızlık yaptığı belirtildi.
"Ürün yerleştirme uygulamaları ise kanunun izin verdiği şekilde yapılmamaktadır. Ürün yerleştirme uygulamalarında, medya hizmet sağlayıcıların editöryal bağımsızlığına müdahale edildiği, ürün veya hizmetlerin kiralanması veya satın alınmasının doğrudan teşvik edildiği ve ürüne aşırı vurgu yapıldığı belirlenmiştir. Bu tespitlerin ardından Üst Kurulumuz, reklamlarla ilgili daha sıkı denetim süreci başlatma kararı almıştır.
Yukarıda bahsedilen temel kurallara uygun hareket edilmesi tüm yayıncılarımızın kendi menfaatine olacaktır. Aksi halde 6112 sayılı Kanundan kaynaklanan yaptırım gücümüzü çekinmeden kullanacağımızı açıkça ilan ediyoruz."