İPA Başkanı Gökce'den Vedat Milor'e ''örtülü reklam'' incelemesine tepki: Bu soruşturma ne yazık ki kötü kalpli, kötü bir zihnin göstergesi

İstanbul Planlama Ajansı (İPA) Başkanı Buğra Gökce, yemek eleştirmeni ve sosyolog Vedat Milor'le Kent Lokantası tadımını paylaştığı için hakkında "örtülü reklam" incelemesi başlatılmasına tepki gösterdi. Gökce, "Kent Lokantalarının da Vedat Milor'ün de reklama ihtiyacı yok. Bu soruşturma ne yazık ki kötü kalpli, kötü bir zihnin göstergesi" dedi.

İstanbul Planlama Ajansı (İPA) Başkanı Buğra Gökce, yemek eleştirmeni ve sosyolog Vedat Milor'le Kent Lokantası tadımını paylaştığı için hakkında "örtülü reklam" incelemesi başlatılmasına tepki gösterdi. Gökce, "Kent Lokantalarının da Vedat Milor'ün de reklama ihtiyacı yok. Bu soruşturma ne yazık ki kötü kalpli, kötü bir zihnin göstergesi" dedi.

Yemek eleştirmeni ve sosyolog Vedat Milor'un, ocak ayında İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı Üsküdar Kent Lokantasını ziyaret etmesi ve bu deneyimini Youtube hesabından paylaşması nedeniyle Ticaret Bakanlığı tarafından "örtülü reklam" iddiasıyla inceleme başlattı. Ticaret Bakanlığı'na bağlı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü, Vedat Milor'un kanalında yayınladığı "40 Liraya 4 çeşit yemek: Bu fiyat gerçek mi?" başlıklı videoyu Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği'ne aykırılık teşkil ettiğini öne sürerek, mercek altına aldı. Bakanlık, inceleme kapsamında Milor'dan, "Kent Lokantası" ile herhangi bir reklam anlaşması yapıp yapmadığına ilişkin belgeleri, videonun başka medya organlarında yayınlanıp yayınlanmadığını ve gelir durumunu gösteren evrakları talep etti.

''Kent Lokantalarının da Vedat Milor'ün de reklama ihtiyacı yok''

Milör'ün Kent Lokantası ziyaretine eşlik eden İPA Başkanı Buğra Gökce, Ticaret Bakanlığına tepki gösterdi. Milor, "'Kent Lokantalarının reklama ihtiyacı yok, 81 il 922 ilçede talep gören bir sosyal belediyecilik fenomeni. 86 milyon Kent Lokantası’nı biliyor, destekliyor" dedi. Gökce, sosyal medya hesabından, şunları paylaştı:

"Değerli Vedat Milor'ün de reklam yapmaya ihtiyacı yok. Bu ülkede yaşayan, seven bir insan olarak sosyal belediyecilik adına çok önemli bir kurumu incelemek, bu deneyimin bir parçası olmak ve bunu takipçileriyle paylaşmak istedi. Esasında aydın sorumluluğunun gereğidir ve namuslu bir örneğidir. Bu soruşturma ne yazık ki kötü kalpli, kötü bir zihnin göstergesi. Ülkemiz için daha fazla kent lokantasına, yoksulluğu bitirmeye ve sevgili Vedat Milor gibi bu ülkeyi seven, aydın sorumluluğu hisseden iyi insanlara ihtiyacımız var."

''İnceleme CİMER başvurusuyla başladı''

Konuya ilişkin bir açıklama da Ticaret Bakanlığı Basın Müşaviri Fatih Uysan'dan sosyal medya hesabı üzerinden geldi. İncelemenin CİMER'e yapılan başvuru üzerine yapıldığını kaydeden Uysan, şunları söyledi:

"10.02.2025 tarihli CİMER başvurusunda; "Vedat Milor’un Youtube kanalında 04.01.2025 tarihinde yayınlanan 40 Liraya 4 çeşit yemek: Bu fiyat gerçek mi?" başlıklı videoda "İstanbul Büyükşehir Belediyesi" bünyesinde faaliyet gösteren Kent Lokantası isimli işletmenin örtülü reklamının yapıldığı" iddia edilmiştir.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 61 inci maddesi ile Örtülü Reklam yapılması yasaklanmış olup, yapılan başvuruya ilişkin olarak Vedat Milor’dan söz konusu iddiaya ilişkin yazılı açıklama talepli Bakanlık yazısı 03.03.2025 tarihinde gönderilmiştir. Gelecek cevap ile birlikte dosya Reklam Kurulu’nda görüşülerek karar bağlanacaktır."

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

İstanbul’da Gençlerin Gelecek Kaygısı Derinleşiyor: Her İki Gençten Biri Yurt Dışına Taşınmak İstiyor
İktidarda 'Kanal istanbul' çatlağı! Kurum reddetti, Uraloğlu 'yapacağız' dedi
Başkan Tugay’dan gençlere: Siz tasarlayın birlikte uygulayalım
Ayşemden Akın: Beni izlemek ve 'gereğini yapmak' üzere 3 kişi gönderilmiş
Can Atalay'dan 1 Mayıs mesajı: 'Bu memlekette en ucuz maliyet kalemi işçi canı oldu'