Eski Güney Kore Cumhurbaşkanı Lee cezaevine girdi

Eski Güney Kore Cumhurbaşkanı Lee Myung-bak, hakkında ‘yolsuzluk’ suçlamasıyla verilen hapis kararının onanmasının ardından cezaevine girdi.

Lee hakkında 2018'de, sahibi olduğu otomobil yedek parça üreticisi DAS'ın şirket fonlarından 25.2 milyar wonu (yaklaşık 22 milyar dolar) usulsüz olarak zimmetine geçirdiği ve bazı şirketlerden 9.4 milyar won (8.2 milyon dolar) rüşvet aldığı suçlamasıyla 15 yıl hapse mahkum edilmişti.

Temyiz Mahkemesi, şubatta cezayı 17 yıla çıkarmıştı.

Lee, hapis cezasının yanı sıra 13 milyar won (10.9 milyar dolar) para cezası ödeyecek.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

AFAD açıkladı! Çanakkale'de 3.9 şiddetinde deprem
500 bin nüfuslu Yeşil Burun Adaları Dünya Kupası'nda namağlup!
Gülistan Doku soruşturması: Firari Umut Altaş hakim karşısına çıktı!
TGRT'de Kılıçdaroğlu'na eleştiri: Sen nasıl genel başkansın
FBI, Türk iş insanını gözaltına aldı