Ertuğrul Özkök: Teke Tek Medyada Bir Gün: “Bu Ülkede Bir Dan Brown Mülakatını Kaç Kişi Okur”

Ertuğrul Özkök bugünkü köşesinde "Teke Tek Medyada Bir Gün: Bu Ülkede Bir Dan Brown Mülakatını Kaç Kişi Okur" başlıklı yazısını kaleme aldı.

Geçen Cuma günü Fatih Altaylı’nın “Boş Koltuk” misafiri olarak “Teke Tek Medya’nın” stüdyosundaydım.

Ofisin giriş kapısındaki Galatasaray aslanı dışında her şey çok hoşuma gitti.

Yine de “Fair play” bir Fenerbahçeli olarak önünde bir hatıra fotoğrafı çektirdim.


BANA BU DÖNEMİ EN İYİ

ANLATAN KARELERDEN BİRİ BU

Bu kareyi, yaşadığımız dönemi anlatacak en çarpıcı fotoğraflardan biri olarak saklayacağım.

Klasik medyanın bir zamanlar hiç şüphesiz ve açık ara en büyüğü Hürriyet’i 20 yıl yönetmiş bir insan olarak bu “Yeni medya” mekanını santim santim inceledim.

Hürriyet’in 14 katlı devasa binası, Sanayi devrimini hatırlatan devasa makinaları yanında ne kadar mütevazı bir medya merkezi.

MİNİMALİST BİR STÜDYODA

ÜÇ GİZLİ KAHRAMAN

Her şey çok özenle seçilmiş. Araba ve saat meraklısı Fatih Altaylı’nın estetik anlayışı büroya tamamen hakim.

Minamalist bir tasarım.

Etrafta koşuşan insanlar yok.

Orada geçirdiğim iki saate yakın sürede sadece 3 kişi gördüm.

Biri Fatih’in artık efsane olan “Fatih Altaylı Yorumluyor” programının, yüzünü hiç görmediğimiz sunucusu..

Onu programlardan “Emre Bey” olarak tanıyoruz…

Öteki Altaylı’nın avukatı Rezzan Aydınoğlu.

Biri de Altaylı’nın asistanı Gülay Karabulut.

Altaylı’nın bir avukatı da Ömer Teker. Ancak o gün orada değildi.

Hepsi pırıl pırıl insan.

TOPLANTI SALONUNDAKİ

LAMBALI AMFİ VE PİKAP

Bir müzik tutkunu olarak toplantı odasında en ilgimi çeken obje, lambalı bir amplifikatör ve vinil plak çalan bir pikaptı.

Mekana çok modern bir hava veriyordu.

Onu estetik bir obje olarak mı orada tutuyorlardı, yoksa gerçekten vinil plak mı çalıyorlardı karar veremedim.

Çünkü görünürde vinil plak yoktu.

Ayrıca tam dikkat etmedim ama galiba hoparlör de yoktu.

Fatih’i ilk gördüğümde soracağım.

Estetik olarak harika bir büro objesiydi. Bir sanat eseri yani.

MÜTEVAZI AMA İDDİALI

BİR YENİ MEDYA MEKANI

Burası “Yeni Medya’nın” örnek olabilecek bir Show Room’u olabilir diye düşündüm..

Yeni bir mekan anlayışı…

Yeni bir insan ilişkileri portresi…

Mütevazı bir portre bu.

Ama bu Yeni medyanın sayısal verilerine bakarsanız, bu mütevazı mekanla ölçülemeyecek kadar büyük bir realiteyi anlatıyor bize.

Kendimle ilgili sayısal bir veriyi vereyim, karşılaştırmayı siz yapın.

KATILDIĞIM BOŞ KOLTUK PROGRAMINI

ŞU ANA KADAR 400 BİN KİŞİ İZLEDİ

Boş koltuk, bu programı geçen Çarşamba günü yayınlandı.

Siz bu yazıyı okuduğunuz ana kadar programı izleyen insan sayısı 400 bini geçmişti.

Benimki boş koltuğun en çok izlenen programlarından değildi.

Mesela Defne Samyeli’nin çıktığı programı 1 milyon kişi izlemiş. Daha önce Özgür Özel ve Cem Yılmaz’la yapılan mülakatların yayınlandığı bölümleri izleyen insan sayısı 2 milyonu bulmuş.

ÇOK SAYIDA AKP’Lİ ARADI

VE İZLENİMİNİ AKTARDI

Bunlar dünya çapında muazzam rakamlar.

Programın yayınlandığı gün arayan insanların bir bölümü beni şaşırttı.

Çünkü aralarında AKP’ye oy verdiğini bildiğim çok insan vardı.

Yani “Boş Koltuk” yayınlarının izleyici profili, iktidara muhalif insanlardan ibaret değil.

SALI GÜNÜ YAYINLADIĞIM DAN BROWN

MÜLAKATINI İKİ SİTEDE KAÇ KİŞİ OKUDU

Boş Koltuk, siyasi ağırlıklı bir yayın.

Bugünlerde ülkenin siyasi tansiyonu yüksek ve diyebilirsiniz ki, bundan dolayı sayılar yüksek çıkabilir.

O zaman siyasi olmayan bir yayına da bakalım.

9 Eylül günü ünlü yazar Dan Brown’ın yeni romanı “Sırların Sırrı” yayınlandı.

Ben de o gün Dan Brown’la yaptığım bir özel mülakatı yayınladım.

Bu mülakat Türkiye’nin önde gelen iki internet sitesinde aynı gün yayınlandı.

Biri T24 öteki 10 Haber’di.

İKİ SİTEDE BU MÜKALATI OKUYAN

İNSAN SAYISI 590 BİNİ BULDU

Dün her ikisinin de yöneticilerini arayıp, yeni bir kitapla ilgili bu mülakatı kaç kişinin okuduğunu sordum.

T24’de 370 bin kişi okumuş.

10 Haber’de okuyan insan sayısı ise 220 bindi.

Ama her iki yönetici de mülakatın hala okunmaya devam ettiğini söylediler.

Toplarsak Dan Brown’la yapılan bu mülakatı iki haber sitesinde okuyan insan sayısı 590 bin kişiyi bulmuştu.

Dediğim gibi siyasi bir konu değildi.

BU TEK KİŞİLİK KAREYİ, A 330 UÇAĞINDAKİ 

MEDYA FOTOĞRAFI İLE YAN YANA KOYUN

Sadece bu hafta için, sadece kendimle ilgili verdiğim bu rakamlar bize “Türkiye’nin yeni medya profilini” açıkça gösteriyor.

Gelin şimdi ülkenin eski ve geleneksel medyası ile bir karşılaştırma yapalım.

Beni “Teke Tek Medya’nın” kapısında gösteren kare “Yeni Medyanın sembolik” bir fotoğrafı…

Eski ve geleneksel medyanın en sembolik fotoğrafı ise Cumhurbaşkanının A 330 uçağında çekilen kareler.

Her birinin reytinglerini yönettikleri veya yazdıkları gazetelerin okunma sayılarını koyun…

O UÇAK GELENEKSEL VE

ESKİ MEDYANIN YÜZDE 80’İ

O uçak, geleneksel ve eski medyasının neredeyse yüzde 80’inden fazlasını temsil ediyor.

Hepsi ellerindeki bütün imkanları ile iktidar propagandası yapıyor, muhalefete yükleniyor.

Peki ne kadar izleniyorlar?

Reytingleri her gün çok yakından izleyen sektörden iki arkadaşıma sordum.

BİR CNNTÜRK PROGRAMINI

KAÇ KİŞİ SEYREDİYOR

İktidar yanlısı haber kanallarından en çok izleneni olan CNNTürk’ten bir örnek vereyim.

CNN Türk’ün reyting ve ”share’lerine” bakarsanız, bir programını izleyen insan sayısı 150 binle 320 bin arası…İzlenmenin en yüksek olduğu özel bir gecede, mesela  CHP İstanbul örgütüne kayyım atanması gibi siyasi ilginin en yüksek olduğu anda gördüğü ender yüksek rakam ise 500-600 bin.

AHaber’de bir programı ise en yüksek anında en fazla 200 bin kişi seyrediyor.

Koskoca CNN markası, televizyon kanal sıralamasında  ön sıralarda.

Bütün dijital platformlarda, kablolu, kablosuz yayınlarda var ve sonuç bu.

İKTİDARIN KAĞIT  GAZETELERİNİ

KAÇ KİŞİ ALIYOR VE KAÇI OKUYOR

İktidar yanlısı gazetelerin ve yazarlarının satış ve okunma rakamlarını vermek dahi istemiyorum.

İçinden geldiğim sektör ve çoğu arkadaşım.

Ama şunu söyleyeyim.

Artık birer “Kafka romanı” kahramanına dönmüş durumdalar.

Arkası boş Hollywood Western film dekorları gibiler.

BİR UÇAK DOLUSU İKTİDAR MEDYASI

KARŞISINDA TEK KİŞİLİK MEDYALAR

Bu tarafta bir uçak dolusu medya, karşı tarafta   “One Woman/Man medyaları…”

Tek kişilik medyalar.

Evet Türkiye’nin “Yeni medya gerçeği” bu.

Umarım İletişim Başkanlığının Yeni Başkanı Burhanettin Duran da bu yeni realiteyi görür.

Zaten bütün bu veriler elinde mevcut.

Umarım kamu kuruluşlarının reklamlarını dağıtan kişiler de bu yeni realiteye daha yakından bakar.

Çünkü bir Fatih Altaylı programını 1 milyon  kişinin seyrettiği,

Bir Dan Brown mülakatını 600 bin kişinin okuduğu bir yeni medya ve Yeni Türkiye gerçeğini anlatıyor bunlar bize.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri

Charlie Kirk suikastçısına ait yeni görüntüler yayınlandı: Gizemli tişörtte derin ayrıntı
Sahte e-imza skandalı davasında karar!
İmamoğlu protestosuna katılan öğrenci: Boğaziçi yüksek lisansım kayyım tarafından iptal edildi
Yerlikaya duyurdu: 6 yaşındaki Sami Yusuf'u öldüren şüpheli yakalandı!
15 Eylül öncesi... Akademisyen ve yazarlardan 'CHP ve Özgür Özel yönetimini destekliyoruz' mesajı!