Diyene İşleri Başkanlığı, “Vatandaş İletişim Çözüm Merkezi” kurulması için ihaleye çıktı. Birgün'den Mustafa Bildircin'in haberine göre, ihale kapsamında 7 milyon 980 bin 333 TL’lik yaklaşık maliyet hesabı çıkarıldı. İhalede, açık ihale yöntemi kullanıldı.
4 Eylül’de düzenlenen ihaleye yalnızca bir şirket teklif verdi. Diyanet İşleri Başkanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı’nca yapılan ihale kapsamında 2 Ekim’de anlaşma sağlandı. Diyanet ile özel bir bilgi teknolojileri şirketi arasında sağlanan anlaşmanın başkanlığa maliyeti, 6 milyon 945 bin TL oldu.
Başkanlık, Vatandaşlık İletişim Çözüm Merkezi’nin kurulmasının amacını, “Dijitalleşen dünyada daha etkili, verimli ve sürdürülebilir hizmet sunmak” ifadesiyle açıkladı.
Proje kapsamında çoklu kanal yönetimi, yapay zekâ destekli çözümler, uzaktan çalışma imkânı ve performans analiz araçları gibi modern teknolojik sistemlerin başkanlığın kuracağı merkeze entegre edileceği belirtildi. Diyanet’in Vatandaşlık İletişim Çözüm Merkezi ile “Vatandaşlara kesintisiz ve hızlı hizmet sunulacağı” savunuldu.