“Kamu Hizmeti Yükümlülüğü Kapsamında Desteklenecek Demiryolu Yolcu Taşıma Hatları ile Kamu Hizmeti Yükümlüsü Tren İşletmecisinin Belirlenmesine İlişkin Yönetmelik”in yayımlanmasına karar verildi.Türkiye seçime doğru giderken 20 Nisan tarihli Resmi Gazete’de TCDD’nin özelleştirilmesinin önünü açan bir karar yayımlandı. AKP döneminde yüzde doksanından fazlası satılan cumhuriyetin kamusal birikimlerinden biri daha seçim öncesi özelleştiriliyor. Cumhuriyet eserleri içerisinde en önemli kurumlardan biri olan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları’nda (TCDD) özelleştirmenin rayları döşeniyor. Bir kurumun daha içi boşaltılıyor. AKP döneminde borç batağına sürüklenen TCDD'nin bu durumu ise özelleştirilmesine zemin hazırlama olarak yorumlanıyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın, Ağustos 2022'de yayımladığı Kamu Borç Yönetimi Raporu’nda TCDD, Hazine borçlusu beş KİT içinde en borçlu kuruluş olarak öne çıkmıştı. KİT’lerin toplam 6 milyar 400 milyon TL’lik Hazine borcunun 5 milyar 300 TL’si TCDD’nin borçlarından oluşmuştur. TCDD’nin Hazine borcunun KİT’lerin toplam Hazine borcuna oranı yüzde 82 olmuştur.
CHP Uşak Milletvekili Özkan Yalım'ın açıklamaları şöyle: