Banka dolandırıcılığında son dönemde yapay zekâ da kullanılıyor. Ses taklidi ile sesli onay işlemin yapan dolandırıcılar, kısa süre içerisinde vatandaşın hesabından parasını çekmekle kalmıyor, adına kredi kullanıp bunu da kendi hesabına aktarıyor.
Türkiye gazetesinden Kaan Zenginli'nin haberine göre son dolandırıcılık vakasında müşteri temsilcisi gibi arayan dolandırıcı para iadesi yapacağını söyledi. Bankanın aplikasyonundaki onay ekranı çıktı. İade alacağını zanneden kurban, adına çıkan krediyi onayladığını fark etmedi.
Davalar sonuçsuz
Bilişim hukuku uzmanı avukat Volkan Karabağ, her gün yüzlerce dosya ile karşılaştıklarını belirterek şunları söyledi: “Çoğu sonuçlanamıyor. Vatandaş dolandırıldığı ile kalıyor Bankalar suçu vatandaşın üzerine atıyor. Oysa banka olmanın gereklilikleri icabı, mevduat sahibinin parasını her türlü duruma karşı en üst seviyede korunması gerekiyor."
Bilgi aktaran mı var?
Bilişim suçları uzmanları ise son zamanlarda bu tür vakaların çoğaldığını vurguluyor ve bir noktaya dikkat çekiyord: “Mesaj veya mail yoluyla link vererek, uzaktan telefona ulaşma durumu eskide kaldı. Artık çeteler çok daha büyük çapta hareket ediyor. Banka içine yerleştirilen iş birlikçi ya da banka çalışanı ile komisyon üzerinden anlaşılabiliyor. Nasıl ki bazı banka çalışanları zimmete para geçiriyorsa, bu da ona benzer bir durum. İçerideki iş birlikçi, çeteye bilgi aktarıyor."