Bu duruma karşı, ülkenin önde gelen market zincirlerinden FamilyMart ve Lawson gibi şirketler çareyi hızla gelişmekte olan robot teknolojisinde buldu.
Lawson, bu hafta çalışan ilk robotunu Tokyo’daki bir markette denemeye başladı. FamilyMart ise, geçen ay aynı robotları işletmeye başladı ve 2022’ye kadar 20 mağazasında robot çalıştırmayı planladığını açıkladı.
İki mağaza da Japon teknoloji şirketi Telexistence tarafından geliştirilen Model-T adlı bir robotu test ediyor.
Uzaktan bir insan tarafından kontrol ediliyor
Bu robot, internet bağlantısı sayesinde uzaktan bir insan tarafından kontrol ediyor.
“Pilot” olan kişi taktığı sanal gerçeklik (VR) başlığı ve özel eldivenler sayesinde mağazadaymış gibi çalışıyor. Pilot, eldivenler sayesinde robotun ellerinde tuttuğu ürünleri hissediyor, ve onları raflara yerleştirebiliyor.
Telexistence yönetimi, bu robotları pazarlamaya düşünmüyor, müşterilerine sadece robot hizmeti sunmayı hedefliyor.
Teknoloji şirketi ayrıca, bu projenin ülkenin iş gücü sorununa bir çözüm olabileceği gibi, yurt dışından insanlar çalıştırarak iş gücü maliyetini de düşüreceğini öne sürüyor.
Yönetim danışmanlık firması McKinsey tarafından hazırlanan bir rapora göre, Japonya 2030 yılına kadar mevcut pozisyonun yüzde 27’sini otomatikleştirecek.
Bu da yaklaşık 16 milyon işin yok olması anlamına geliyor. Fakat raporda, buna rağmen ülkede hala 1,5 milyon açık pozisyon olacağı belirtiliyor.