Bir sepete ödenen tutar 1 yılda yüzde 85 arttı

Yüksek enflasyonla geçen 2022 yılında iğneden ipliğe gelen zamlar, market sepetlerine de yansıdı. Bir sepette bir yıldaki artış oranı yüzde 85 oldu.

2022 yılı, enflasyonun yükseldiği bir yıl olarak kayıtlara geçti. Vatandaşların bütçesindeki elektrik, ısınma, ulaşım, giyim gibi kalemler ile birlikte hane içindeki tüketim harcamaları da fiyatların yükselmesinden etkilendi.

Milliyet gazetesinin yaptırdığı Ipsos’un araştırmasına göre, yüksek enflasyon nedeniyle 2022'de Türkiye'deki tüketicilerin başvurduğu çözümlerden biri indirim marketlerini daha fazla kullanmak oldu. İndirim marketlerinin hanelerin market harcamalarından aldıkları pay yüzde 3’ten fazla artış gösterdi.

Halk market markalı ürünlere yöneldi

Haneye giren ürün adedinde azalma varken indirim marketlerinden yapılan alışverişlerde ürün adedi yüzde 4 arttı. Geçtiğimiz yıla göre indirim marketlerinin daha çok tercih edilmesinin de etkisiyle özellikle et, peynir, sıvı yağ gibi genel gıda ürünlerinde market markalı ürünlerin harcama payı arttı.

Ortalama bir hane her 100 TL’sinin 84’ünü gıda ve içecek, 9’unu kişisel bakım, 7’sini ise ev bakım ürünleri için harcadı. Hane bütçesinde öncelikli olmayan bazı ürünlerden tasarruf edilmesi nedeni ile gıda ve içeceklerin payı arttı.

Araştırmaya göre, bir sepete ödenen tutar geçen yıla göre yüzde 85 artış gösterdi. Ayrıca alışveriş sıklığı azaldı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri

Akaryakıtta tabela yine değişti: Benzine zam!
Döviz kredisi kullanabilen zenginliğine zenginlik kattı, erişimi olmayanlar ateşe atıldı
Borç ekonomisi: Kredi kartıyla yapılan harcamalar banka kartlarını beşe katladı
600 ekonomistten G20 liderlerine çağrı: 'Uluslararası Eşitsizlik Paneli kurulsun'
Altın fiyatları yeniden yükselişte: Rakamlar o seviyeyi aştı!