Ankara’da metrobüs dönemi: Test sürüşleri başladı

Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), Yenikent-Ulus-Karapürçek Metrobüs Hattı’nda test sürüşlerine başladı.

ABB, Başkentliler için yüksek kapasiteli toplu taşıma ağını geliştirip daha konforlu ve güvenli ulaşım hizmetlerini hayata geçirmeye devam ediyor.

Belediye, Yenikent, Ulus ve Karapürçek arasında yolculuk süresini azaltacak yüksek kapasiteli elektrikli metrobüs (e-BRT) dönemini başlatmaya hazırlanıyor. EGO Genel Müdürlüğü, söz konusu güzergahta seyahat süresini azaltması planlanan proje için test sürüşlerine başladı.

Yenikent-Ulus-Karapürçek güzergahında hizmet verecek metrobüs hattında başlayan test sürüşleriyle ilgili X hesabından paylaşımda bulunan ABB Başkanı Mansur Yavaş, şunları kaydetti: “Ankara’da metrobüs dönemi için ilk adımı attık… Yenikent-Ulus-Karapürçek Hattı’nda test sürüşüne başladık. Çevreci ve sürdürülebilir ulaşım çözümleri ile Ankara’mızı geleceğe taşıyacağız.”

200 bin yolcuyla başlayacak

An itibarıyla 25 metre dizel ve yakında elektrikli modelinin mevcut yol hattında test edildiği elektrikli metrobüs araçlarıyla birlikte, ayrılmış yol kesimlerinin proje süreci tamamlanır tamamlanmaz uygulama aşamasına geçilecek. İlk etapta 200 bin yolcuyla hizmete başlayacak e-BRT projesinin 2035 yılında 300 bin Başkentliye hizmet vereceği öngörülürken, projenin güzergahı da Yenikent merkez, Ayaş Yolu, İstanbul Yolu, Yenimahalle Kavşağı, Ulus ve Karapürçek Mahallesi olarak belirlendi.

Test sürüşleri yapılan metrobüs projesiyle ilgili açıklamada bulunan EGO Genel Müdür Yardımcısı Taylan Engin, şu bilgileri verdi:

  • Bu araç 25 metre uzunluğunda. Şu an diesel olan aracın testini yapıyoruz. Projemizde elektrikli bir sistem tasarladık. Ancak aracı ve aracın kapasitesini test etmek adına bu aracı kullandık. Bu aracın en büyük özelliği teknolojik donanımın yenilenmiş olması ve aynı zamanda yolcu kapasitesinin yüksek olması. Proje tarafına da geçtiğimizde Karapürçek’e kadar ayrılmış bir yol şeridin de çalışacak elektrikli e-BRT sistemini kullanacağız. Şu an proje aşamasında aracı yolcularımızla test ediyoruz ve onların şikâyet ve memnuniyetlerini alıyoruz. Umarım Ankara’ya güzel bir yüksek kapasiteli taşıma hizmeti daha kazandırmış olacağız.

12 dakikada şarj olma özelliği

E-BRT hattında çalışacak araç filosu başlangıçta 25-36 metre uzunluğundaki 30 adet lastik tekerlekli tramvay modeli diye tabir edilen elektrikli otobüslerden oluşacak. Hatta çalışacak otobüsler; demiryolu tasarım standardı, tren kontrol sistemi ve yüksek sürüş konforuna sahip olacak. Otobüsler, kendisine ayrılmış yol şeridinde hareket edecek. Sıfır emisyonlu, yüksek manevra kabiliyetine sahip, katener hattına ihtiyaç duymayan ve akıllı güç yönetimi teknolojisiyle donatılmış araçlar, yüksek kapasiteli batarya sistemiyle başlangıç ve son duraklarda tesis edilecek şarj üniteleri ile 12 dakikada şarjını tamamlayacak.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Belediyeler Haberleri

İmamoğlu'ndan AB'ye sert tepki: 'Türkiye'nin adını telaffuz etmemesi büyük bir talihsizlik!'
Haberlere konu olan eser 'Kuvayi Milliye' değil 'Kuvayi Milliye Destanı' şiirini çizgilerle anlatan çizgi roman versiyonudur
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 8 yıllık kayyımın faturasını açıkladı
Zeydan Karalar: "Halkımız hiç merak etmesin, hem öderiz hem hizmet yaparız"
Başkan Tugay’dan Bakanlığa Çağrı: “Bu ihanetin gereğini yapın”