Yabancı markalar Türkiye stratejisini gözden geçiriyor
Online alışverişlere getirilen düzenleme sonrası Nike, online alışverişleri askıya almıştı. Sektör temcileri yeni markalardan da benzer hamleler bekliyor.
Ticaret Bakanlığı, hızla artan mikro ithalatı kontrol altına almak amacıyla yeni bir düzenlemeye gitmiş, yurtdışı alışverişlerinde hem vergi oranları değiştirilmiş hem de hızlı kargo muafiyet bedeli 150 eurodan 30 euroya düşürülmüştü.
Dünya gazetesinden Nurdoğan Ergün'ün aktardığına göre düzenleme sonrası, yabancı markaların Türkiye stratejilerini gözden geçirmeye başladığı belirtildi.
Nike başlattı...
Yeni düzenlemeye karşı ilk hamle ABD merkezli spor giyim markası Nike firmasından gelmişti. Marka, geçen hafta Türkiye’de online satışları askıya aldığını duyurup, gümrük mevzuatında yapılan son değişikliklerin kararda etkili olduğu ve bu değişikliklerin alışveriş deneyimine etkisinin incelendiğini bildirmişti. İdeaSoft’un kurucu ortağı ve TOBB E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, “Nike’ın Türkiye siparişlerini askıya alması, bu düzenlemelerin global markaların Türkiye stratejileri üzerinde yeni düzenlemelere gideceğini gösteriyor” dedi. Başka markaların da bu tür stratejik hamleler yapabileceği ihtimaline dikkat çeken Özkara, bu dönemde yerli markalar için fırsat olabileceğini de işaret etti.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.