İade edilen ürünün kargo ücreti tüketiciye yüklenemeyecek
Ticaret Bakanlığı'nın Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nde tüketici lehine yaptığı yeni düzenlemelere göre, cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayar gibi ürünlerde tüketicinin cayma hakkı da devam edecek.
Ticaret Bakanlığı, mesafeli satış sözleşmelerine ilişkin tüketiciler lehine mevzuat değişiklikleri yaptı.
1 Ocak 2026 tarihinde yürürlüğe girecek düzenlemelerle, cayma hakkını kullanan tüketicilere iade kargo ücreti yansıtılamayacak ve bazı elektronik ürünlerdeki cayma hakkı istisnaları kaldırılacak.
Açıklamada, 28. Tüketici Konseyi'nde gündeme getirilen öneriler ve Bakanlık tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda değişiklikler yapıldığı kaydedildi.
İade kargo ücreti
Tüketicilerin mesafeli alışverişlerde ürün iadesi yaparken kargo ücretinden sorumlu tutulmalarına yönelik daha önce getirilen değişiklik, 4 Eylül 2024’te yapılan 28. Tüketici Konseyi’nde gelen öneriler doğrultusunda geri çekildi.
Buna göre, cayma hakkını kullanan tüketicilerin iade kargo ücreti, satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanacak.
Cayma hakkı
Daha önce elektronik ürünler olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayar gibi ürünlerde cayma hakkının kaldırılacağı öngörülmüştü.
Ancak tüketicilerden gelen talepler dikkate alınarak bu düzenlemeden vazgeçildi.
Böylece söz konusu ürünlerde de tüketiciler, satın alma sonrası 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanabilecek.
Arabulucuk
Tüketici uyuşmazlıklarında arabuluculuğa başvuru şartına yönelik düzenlemeye göre de, parasal limitler dahilindeki uyuşmazlıklarda mahkemeye başvurmadan önce arabulucuya başvurulması gerektiği bilgisi, mesafeli satış sözleşmesi yapılmadan önce tüketiciye sunulan ön bilgilendirme formunda yer alacak.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.