ERG'den müfredat değerlendirmesi: Somut, bilimsel ve sorgulanabilir değil
Eğitim Reformu Girişimi (ERG) hazırladığı raporda “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”nde öne çıkan değerlerin somut, bilimsel ve sorgulanabilir olmadığını vurguladı.
Millî Eğitim Bakanlığından, bilimsel, şeffaf, kapsayıcı bir program geliştirme ve değerlendirme süreci uygulanmasını talep eden ERG, yeni modelin içeriğine dair ilk değerlendirmesini yaparak bakanlığa sundu
Öğretim programlarının ve ders kitaplarının, öğrencinin demokratik değerleri özümsemesine, insan hakları ve çoğulculuğa saygılı aktif yurttaşlar hâline gelmesine katkıda bulunması gerektiğini savunan ERG, öğretim programlarının kapsayıcı ve demokratik bir uzlaşıyla son hâlini almasının önemini raporda vurguluyor.
Bilgiden ziyade inançlar
Rapora göre, yeni müfredatta “maneviyat” ağır basıyor, bilgiden ziyade ağırlıklı olarak inançlar kaynak alınıyor ve sorgulanması veya somutlaşması zor kavramlara yer veriliyor; tüm bunlar da “eleştirel düşünme” becerisiyle ters düşüyor. “İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi” alanında, hak ve özgürlüklerden ziyade görev ve sorumluluk vurgusunun olduğunu belirten raporda, müfredatın bu hâliyle dünyayla bütünleşmeden ziyade içe dönük bir medeniyet yaratma riski taşıdığı ifade ediliyor.
Raporda, söz edilen kavramlarda ortaklaşılması ve çoğulcu bir bakış açısının sağlanması gerektiği de vurgulanıyor.
Türkiye’de eğitimin mevcut durumunu ve temel ihtiyaçlarını da ele alan raporda; öğretim programlarının, tek başına eğitim sisteminin ihtiyaçlarını karşılayamayacağının ve öncelikli reform ihtiyacının öğretim programı olmadığının altı çiziliyor.
HABERE YORUM KAT
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.